Sunday, December 28, 2008

selamat tahun baru!

sempena 1 Muharam 1430
mesti la nak cakap pasal tahun baru,azam aku tahun baru ni,
tak lain tak bukan,

tanak tinggal sembahyang.

ade la lagi kan azam azam kecil,
tapi yang aku taip kat atas tu,
aku punya main azam.
tertinggi dalam list.

InsyaAllah,
akan ku usahakan bersungguh sungguh.

macam macam alasan dah ada skarang ni,
kerja banyak lah,
tak cukup tido lah,
yang itu, yang ini,
macam macam lah.
soooo.yeah.tu azam aku.
tanak tinggal sembahyang.

dulu boleh,kenapa skarang tidak?
sebab dulu duduk kat rumah keluarga?
rumah yang ada mama and abah nak kejut bangun subuh,
nak ingatkan bila dah zohor,
nak cubit bile tido time asar,
nak tenung ujung ujung mata masa tengok tv time maghrib,
nak tanya "dah isyak dah?" sebelum kita tidur?

insyaAllah,

"Ya Allah, tolong lah hamba mu yang pemalas ni.buka kan lah hatiku, keluargaku, kawan kawanku untuk taat mengamalkan perintahmu Ya Allah."
amin amin amin.

selamat tahun baru!
[^_^]

11 komen:

mat mat pinhole kamera December 28, 2008 at 8:20 PM  

insyaALLAH :)

wantuutri December 28, 2008 at 9:44 PM  

tudiaaa.mamat pinhole

nisa. December 28, 2008 at 9:52 PM  

selamat tahun baru wawan :)

wantuutri December 28, 2008 at 10:54 PM  

selamat tahun baru nisaaaaaaa

syaza December 28, 2008 at 11:42 PM  

wah, alhamdulillah..=)

btw, i'm back!! ^^

wantuutri December 29, 2008 at 10:15 AM  

hahah.okok,ill buzz u later

ania aina December 29, 2008 at 9:36 PM  

wah sgt macho dgn pendirian baru ni ^^ moga diberi petunjuk dan hidayah yg berterusan!!

wantuutri December 29, 2008 at 9:46 PM  

haha.macho plak.insyaAllah!

ohtheaida December 31, 2008 at 2:32 AM  

wan!aida sokong azam baru tu.harap2 boleh laksanakan ye.InsyaAllah.selamat tahun baru :)

Juliana Edgar January 1, 2009 at 11:35 PM  

Antara salah satu azam saya juga. Atau mungkin lebih kpd angan2? XD

wantuutri January 2, 2009 at 1:44 AM  

bulehhhhhh,kita bulehhh.insyaAllah~