Saturday, August 2, 2008

ego

Bila aku pikirkan pasal ego, 2 benda “main” yang aku terlintas di fikiran :

Lelaki
Perempuan

Ditanya kepada perempuan,
“ego lelaki tinggi.hati keras macam batu.lelaki ego.”

Ditanya pula kepada lelaki,
“ego?mesti la perempuan lagi tinggi.taknak kalah langsung.”

Ego,

Bagi aku, ia akan somehow memberi kita nilai self esteem dan self confidence yang tinggi. Sangat tinggi.Kita akan rasa kita betul. walaupun sah sah kita salah. Tapi kita akan rasa betul gak.Aku rasa kita tak sedar dengan ego kita sendiri kadang kadang.aku pun ego.kau pun ego. Semua ada ego masing masing. ”level”nya saja yg tak sama.”level ” ego yang tinggi boleh memberikan seseorang tu nilai self importance yang melampau dan tidak diperlukan.

Kenapa?

Ego jawapannya. Ada saja alasan untuk betul. Betul dari org lain.
“aku ego tinggi.aku betul.” Jyeah.seorang idiot akan berkata begitu.kepala otak kau.


Jadi,sape betul sape salah?

3 komen:

Aifaa R. August 2, 2008 at 8:34 PM  

semua org betol dan semua org jugak salah :DD

Unknown August 3, 2008 at 2:15 AM  

haha.jawapan paling tepat.maybe?

Aifaa R. August 18, 2008 at 3:39 PM  

maybe je ke?
xlah..
mmg dah tepat pon :p