Monday, July 7, 2008

the cat

last 2+ days, i ask ecah's housemate about the cat.
diorang jaga the kitten.

"dier dah tak hiss hiss org dah"
"dier dah main main ngan kitten lain dah"
"dier minum susu"

dan apa yg aku dapat pikir,kitten tu dah makin gembira.

"yeay!"
"dier dah tak hiss hiss org dah?gud gud"
"gud progresss!!"

kataku.

and now.

today,

aku dapat berita baru.
a sad one.
a very sad one.


"cristy died.",
kata ecah.

and i was like..

"aaaaaa???ye keeeeee?!"

aku sedeh.
sedeh sangat.

"my housemate cakap dier jadik lembek lepas makan ubat nerve."

Ya Allah..
padahal sebelum tu dier sihat jer..
dah bleh main2..
sedeh weh.
nak nangis pon ade gak nih.
kitorang jumpe dier tepi jalan,
bawak dier balik umah,

kalo betul la sebab makan ubat tu dier mati,
baik tayah makan ubat!

"bodo punya doktor."
"dia tak check betool2 ker?"
itu yg bermain di minda aku.

argh!

4 komen:

dianaludin July 7, 2008 at 5:07 PM  

awww!
sangat tragik.
mari mogok kt veterina yang bertanggung jawab

cheer up irwan!
):

aifaarizwan July 7, 2008 at 6:41 PM  

wan wan.
jangan sedih.
die mmg dah ditakdirkan untuk pergi agaknya.
terima lah.
cheer up ok?

waNny July 11, 2008 at 6:09 PM  

haihs ..ape la doctor tuhs :( bodoh !!

irWan July 16, 2008 at 9:17 AM  

tahuuuuuu takpeeeeeeeeeee!